164 Club of Sweden

Skillnader mellan Volvo 164's olika årsmodeller

1969 var första året för 164:an. Den byggde i huvudsak på en kraftigt omarbetad och förfinad 144 (framdörrar och bakåt) med ett helt nytt framparti, B 30A motor med 6 cylindrar, annan kraftöverföring och lyxigare inredning.

Färger/Inredning (kända kombinationer);
019/901-587 svart/grått tyg
042/902-588 californiavit/ljusblått tyg
042/908-594 californiavit/ljusblått tyg, hel soffa fram
046/901-587 karminröd/grått tyg
046/904-590 karminröd/grå vinyl
094/900-586 djupgrön/beige tyg
096/902-588 kungsblå/ljusblått tyg
096/905-591 mörkblå/ljusblå trikåplast
097/900-586 saharagul/beige tyg
098/901-587 skiffergrå/grått tyg
099/901-587 medelhavsblå/grått tyg
099/904-590 medelhavsblå/grå vinyl

Modellkoder i Norden:
1341 med manuell låda.
1551 med överväxel, soltak och rullbälten fram.
1561 med automat, servo, soltak och rullbälten fram.
1371 med rattautomat och helt framsäte.

Chassinummer:
1-12199. (12199 st)


1970 nyheter: dimljus, nackstöd fram, rullbälten fram på alla varianter, ny avbländbar inre backspegel, luftutsläpp under bakrutan, läderklädsel standard (tyg mot beställning), 55A generator, varningsblinkers, tonat glas, framrutan sätts fast med butyltejp, bredare kardantunnel vilket medför ett nytt (större) stödlagergummi.

Färger/Inredning (kända kombinationer);
019/912-685 svart/grått läder
019/916-689 svart/grått tyg
042/913-686 californiavit/mellanblått läder
042/925-698 californiavit/beige tyg
046/912-685 karminröd/grått läder
046/916-689 karminröd/ grått tyg
094/924-697 djupgrön/beige läder
094/925-698 djupgrön/beige tyg
096/908-594 kungsblå/ljusblått tyg
096/913-686 kungsblå/mellanblått läder
096/914-687 kungsblå/svart läder
099/908-594 medelhavsblå/ljusblått tyg
099/924-697 medelhavsblå/beige läder
100/914-687 safarigul/svart läder
101/915-688 pärlgrå/vinrött läder
101/922-695 pärlgrå/vinrött tyg
102/908-594 stålblå metallic/ljusblått tyg
102/914-687 stålblå metallic/svart läder
102/915-688 stålblå metallic/vinrött läder
103/915-688 vinröd/vinrött läder
103/912-685 vinröd/grått läder
103/922-695 vinröd/vinrött tyg

Modellkoder i Norden:
1341, 1351, 1361, 1371, 1541, 1551 eller 1561.

Chassinummer:
12200-32399. (20200 st)


1971 lite fler synliga nyheter mot föregående år. 20 mm längre axelavstånd, nya fälgar med 5.5" bredd och andra kromringar samt navkapslar, servostyrning standard, tröskelskoningar av svart plast, säkringarna utökas från 9 st till 11 st, elektrisk klocka.

Färger/Inredning (kända kombinationer);
019/915-688 svart/vinrött läder
042/941-757 californiavit/rött läder
046/915-688 karminröd/vinrött läder
046/927-752 karminröd/svart läder
094/928-752 djupgrön/beige läder
096/928-752 kungsblå/beige läder
096/932-574 kungsblå/grått läder
100/927-752 safarigul/svart läder
101/941-757 pärlgrå/rött läder
102/915-688 stålblå metallic/vinrött läder
102/927-752 stålblå metallic/svart läder
103/915-688 vinröd/vinrött läder
103/941-757 vinröd/rött läder
105/940-756 guld metallic/guld metallic läder

Modellkoder:
Norden: 1341, 1351, 1361, 1541, 1551 eller 1561.
USA: 1343 eller 1363.

Chassinummer:
32400-52789. (20390 st)


1972 flera "stora" förändringar; B 30E motorn med elektronisk insprutning och 160 hk, automaten ändras och får golvväxelspak, manuella växellådor får ändrad utväxling på 1:a och 2:a växeln och “fyrkantig” växelspaksknopp, 9.5" kopplingslamell för E/F (fortfar-ande 9" för A), ventilerade bromsar fram, samtliga bromsok från ATE (tidigare Girling), mittkonsol med klocka under instrumentbrädan, varningslampa för choke, summer för glömt ljus, bältesvarnare (1/1 72), smalare nackskydd, ny ratt, dörrhandtagen infällda i karossen, kromade sargar runt dörrhandtagen, kromade dropplister.

Färger/Inredning (kända kombinationer);
019/953-803 svart/svart läder
019/955-805 svart/vinrött läder
042/956-806 californiavit/blått läder
096/956-806 kungsblå/blått läder
103/955-805 vinröd/vinrött läder
105/954-804 guld metallic/guld metallic läder
110/954-804 cypressgrön/guld metallic läder
111/953-803 ljusblå metallic/svart läder
114/956-806 mörkblå/blått läder

Modellkod - Bakaxelutväxling - Däck: Marknadskod
1341 - 3.73:1 - 165SR15: 111, 112, 119, 132
1342 - 3.73:1 - 165SR15: 131, 132
1343 - 3.73:1 - 165SR15: 141
1349 - 3.73:1 - 165SR15: 333, 340
1349 - 3.70:1 - 165SR15: 321
5341 - 3.31:1 - 165SR15: 129
5341 - 3.31:1 - 165HR15: 129 (Switzerland & Austria), 133
5541 - 3.31:1 - 165SR15: 129
5541 - 3.31:1 - 165HR15: 129 (Switzerland & Austria), 133
1552 - 3.73:1 - 165SR15: 121
1553 - 3.73:1 - 165SR15: 141 (Canada)
5351 - 3.73:1 - 165HR15: 133
5551 - 3.73:1 - 165SR15: 129
5551 - 3.73:1 - 165HR15: 129 (Switzerland & Austria), 133
1361 - 3.31:1 - 165SR15: 111, 112, 119, 132
1362 - 3.31:1 - 165SR15: 131, 132
1363 - 3.31:1 - 165SR15: 141
1369 - 3.73:1 - 165SR15: 340
1369 - 3.50:1 - 165SR15: 321
1369 - 3.31:1 - 165SR15: 333, 340
1562 - 3.31:1 - 165SR15: 121
1563 - 3.31:1 - 165SR15: 141 (Canada)
5361 - 3.31:1 - 165HR15: 133
5561 - 3.31:1 - 165SR15: 129
5562 - 3.31:1 - 165SR15: 129
5561 - 3.31:1 - 165HR15: 129 (Switzerland & Austria), 133
5562 - 3.31:1 - 165HR15: 129 (Switzerland & Austria), 133
6343 - 3.73:1 - 165SR15: 141
6344 - 3.73:1 - 165SR15: 141 (California)
6353 - 3.73:1 - 165SR15: 141
6354 - 3.73:1 - 165SR15: 141 (California)
6553 - 3.73:1 - 165SR15: 141 (Canada)
6363 - 3.31:1 - 165SR15: 141
6364 - 3.31:1 - 165SR15: 141 (California)
6563 - 3.31:1 - 165SR15: 141 (Canada)
4341 - 3.31:1 - 165HR15: 111, 112, 119, 129, 133
4349 - 3.73:1 - 165HR15: 340
4349 - 3.70:1 - 165HR15: 321
4542 - 3.73:1 - 165HR15: 121
4541 - 3.31:1 - 165HR15: 129
4351 - 3.73:1 - 165HR15: 129, 132, 133
4352 - 3.73:1 - 165HR15: 131, 132
4551 - 3.73:1 - 165HR15: 111, 112, 119, 129, 133
4552 - 3.73:1 - 165HR15: 121
4361 - 3.31:1 - 165HR15: 129, 132, 133
4362 - 3.31:1 - 165HR15: 131, 132
4369 - 3.73:1 - 165HR15: 340
4369 - 3.70:1 - 165HR15: 321
4369 - 3.31:1 - 165HR15: 340
4561 - 3.31:1 - 165HR15: 111, 112, 119, 129, 132, 133
4562 - 3.31:1 - 165HR15: 121, 131, 132

111-Sweden, 112-Denmark & Finland, 119-Norway, 121-Great Britain, 129-EFTA and non-EEC countries except Great Britain, 131-Overseas & Japan km/h, 132-Overseas mph, 133-EEC assembled in Sweden, 141-USA/Canada & California, 321-South Africa assembled locally, 329-EEC assembled in Belgium, 333-Malaysia assembled locally, 336-Indonesia assembled locally, 340-Australia assembled locally, 341-Canada assembled in Halifax.

Prestanda: Maxfart i km/h / Acc 0-100 km/h i sekunder
B30A/M400: 177 / 11.5
B30A/M410: 177 / 11.5
B30A/BW35: 171 / 13.5
B30F/M400: 183 / 10
B30F/M410: 183 / 10
B30F/BW35: 176 / 12.5
B30E/M400: 190 / 9.5
B30E/M410: 190 / 9.5
B30E/BW35: 183 / 12

Chassinummer:
52790-74449. (21660 st)


1973 gjordes de mest synliga förändringarna.
Fronten får rak stötfångare, halogenljus (165mm) och något lägre grill (av plast). Spolarmunstycket flyttas upp på huven. Nytt bakparti med större bakljus, nya emblem, dörrarna förses med sidokrockskydd och bakdörrarna får barnsäkra lås. Ny instrumentbräda med nytt kombinationsinstrument, ny ratt och ett nykonstruerat ventilationssystem med betydligt bättre kapacitet. “Hängande” gaspedal. Säkringarna blir 14 st och flyttas till vänstra sidan nedanför A-stolpen. Vändradien ökar från 9.6 till 10.3 meter. Däcksdimensionen ökar från 165x15 till 175x15. På exportbilarna flyttar signalhornen upp till dimljusens plats och de bilarna får också extra kraftiga stötfångare med gasdämpare i upphängningen.

Färger/Inredning (kända kombinationer);
042/960-862 californiavit/läderfärgat läder
042/962-864 californiavit/vinrött läder
042/963-865 californiavit/blått läder
096/962-864 kungsblå/vinrött läder
103/962-864 vinröd/vinrött läder
105/957-860 guld metallic/svart läder
110/960-862 cypressgrön/läderfärgat läder
110/961-863 cypressgrön/läderfärgat läder
111/959-861 ljusblå metallic/svart läder
111/963-865 ljusblå metallic/blått läder
114/962-864 mörkblå/vinrött läder
115/961-863 grönblå metallic/läderfärgat läder

Modellkod - Bakaxelutväxling - Däck: Marknadskod
1341 - 3.54:1 - 175SR15: 111, 112, 119, 132
1342 - 3.54:1 - 175SR15: 132
1349 - 3.70:1 - 175SR15: 321
1349 - 3.54:1 - 175SR15: 333
5341 - 3.54:1 - 175SR15: 129
5541 - 3.54:1 - 175SR15: 129
5341 - 3.54:1 - 175HR15: 129 (Switzerland & Austria), 133
5541 - 3.54:1 - 175HR15: 129 (Switzerland & Austria), 133
1552 - 3.54:1 - 175SR15: 121
5351 - 3.54:1 - 175SR15: 129
5551 - 3.54:1 - 175SR15: 129
5351 - 3.54:1 - 175HR15: 129 (Switzerland & Austria)
5551 - 3.54:1 - 175HR15: 129 (Switzerland & Austria)
1361 - 3.54:1 - 175SR15: 111, 132
1362 - 3.54:1 - 175SR15: 132
1369 - 3.50:1 - 175SR15: 321
1561 - 3.54:1 - 175SR15: 112, 119
1562 - 3.54:1 - 175SR15: 121
5361 - 3.54:1 - 175SR15: 129
5561 - 3.54:1 - 175SR15: 129
5361 - 3.54:1 - 175HR15: 129 (Switzerland & Austria), 133
5561 - 3.54:1 - 175HR15: 129 (Switzerland & Austria), 133
6341 - 3.73:1 - 175HR15: 132
6342 - 3.73:1 - 175HR15: 132
6352 - 3.54:1 - 175HR15: 131
6353 - 3.73:1 - 175SR15: 141
6354 - 3.73:1 - 175SR15: 141 (California)
6553 - 3.73:1 - 175SR15: 141 (Canada)
6361 - 3.31:1 - 175HR15: 132
6362 - 3.31:1 - 175HR15: 131, 132
6363 - 3.31:1 - 175SR15: 141
6364 - 3.31:1 - 175SR15: 141 (California)
6563 - 3.31:1 - 175SR15: 141 (Canada)
4341 - 3.54:1 - 175HR15: 111, 112, 119
4341 - 3.31:1 - 175HR15: 133
4349 - 3.70:1 - 175HR15: 321
4349 - 3.54:1 - 175HR15: 340
4541 - 3.54:1 - 175HR15: 111
4542 - 3.54:1 - 175HR15: 121
4541 - 3.31:1 - 175HR15: 133
4351 - 3.54:1 - 175HR15: 111, 133
4352 - 3.54:1 - 175HR15: 121
4551 - 3.54:1 - 175HR15: 111, 112, 119, 133
4552 - 3.54:1 - 175HR15: 121
4361 - 3.31:1 - 175HR15: 111, 133
4362 - 3.31:1 - 175HR15: 121
4369 - 3.54:1 - 175HR15: 340
4369 - 3.50:1 - 175HR15: 321
4561 - 3.31:1 - 175HR15: 111, 112, 119, 133
4562 - 3.31:1 - 175HR15: 121

111-Sweden, 112-Denmark & Finland, 119-Norway, 121-Great Britain, 129-EFTA and non-EEC countries except Great Britain, 131-Overseas & Japan km/h, 132-Overseas mph, 133-EEC assembled in Sweden, 141-USA/Canada & California, 321-South Africa assembled locally, 329-EEC assembled in Belgium, 333-Malaysia assembled locally, 336-Indonesia assembled locally, 340-Australia assembled locally, 341-Canada assembled in Halifax.

Prestanda: Maxfart i km/h / Acc 0-100 km/h i sekunder
B30A/M400: 177 / 12
B30A/M410: 177 / 12
B30A/BW35: 174 / 13
B30F/M400: 183 / 10.5
B30F/M410: 183 / 10.5
B30F/BW35: 176 / 12.5
B30E/M400: 193 / 9.5
B30E/M410: 193 / 9.5
B30E/BW35: 188 / 11.5

Chassinummer:
74450-102949. (28500 st)


1974 var de största synliga förändringarna de kraftiga stötfångarna och de nya dörrarna med helsvetsad dörrbåge och nya (större) backspeglar (ventilationsrutorna är borttagna). Under skalet är hela bakdelen omkonstruerad med ett nytt balksystem och bränsletanken är flyttad till en betydligt säkrare plats ovanför bakaxeln. Bränslepåfyllningsröret bakom lucka. Reservhjulet flyttar över till vänster sida. Strålkastarna har fått ljusöppningen ökad till 180 mm. Strålkastartorkare och spolare blir standard i Norden. Eluppvärmd förarstol, ryggstödslutningen regleras med ratt. Fönstervevar av plast. Glödtrådsvakt för halv- broms- och bakljus. Taklucka standard på bilar för Sverige.

Färger/Inredning (kända kombinationer);
019/970 svart/läderfärgat läder
042/966 californiavit/blått läder
042/967 californiavit/vinrött läder
096/966 mörkblå/blått läder
096/967 kungsblå/vinrött läder
105/969 guld metallic/svart läder
105/970 guld metallic/läderfärgat läder
110/970 cypressgrön/läderfärgat läder
111/966 ljusblå metallic/blått läder
111/969 ljusblå metallic/svart läder
115/965 grönblå metallic/läderfärgat läder
117/967 röd/vinrött läder

Modellkod - Bakaxelutväxling - Däck: Marknadskod
1349 - 3.70:1 - 175SR15: 321
1349 - 3.54:1 - 175SR15: 333
1369 - 3.54:1 - 175SR15: 333
1369 - 3.50:1 - 175SR15: 321
6341 - 3.54:1 - 175HR15: 132
6342 - 3.54:1 - 175HR15: 132
6352 - 3.73:1 - 175HR15: 131
6353 - 3.73:1 - 175HR15: 141
6354 - 3.73:1 - 175HR15: 141 (California)
6553 - 3.73:1 - 175HR15: 141
6554 - 3.73:1 - 175HR15: 141 (California)
6362 - 3.31:1 - 175HR15: 131, 132
6363 - 3.31:1 - 175HR15: 141
6563 - 3.31:1 - 175HR15: 141
6564 - 3.31:1 - 175HR15: 141 (California)
4341 - 3.54:1 - 175HR15: 111, 112, 119, 129, 133
4341 - 3.31:1 - 175HR15: 133
4341 - 3.31:1 - 175HR15: 133 (164TE Germany)
4349 - 3.54:1 - 175HR15: 340
4349 - 3.50:1 - 175HR15: 321
4541 - 3.54:1 - 175HR15: 111, 129
4541 - 3.31:1 - 175HR15: 133
4541 - 3.31:1 - 175HR15: 133 (164TE Germany)
4351 - 3.54:1 - 175HR15: 111, 129, 133
4352 - 3.54:1 - 175HR15: 121
4551 - 3.54:1 - 175HR15: 111, 112, 119, 129, 133
4552 - 3.54:1 - 175HR15: 121
4361 - 3.31:1 - 175HR15: 111, 112, 119, 129, 133
4361 - 3.31:1 - 175HR15: 133 (164TE Germany)
4362 - 3.31:1 - 175HR15: 121
4362 - 3.31:1 - 175HR15: 121 (164TE Great Britain)
4369 - 3.54:1 - 175HR15: 340
4369 - 3.23:1 - 175HR15: 321
4561 - 3.31:1 - 175HR15: 111, 112, 119, 129, 133
4561 - 3.31:1 - 175HR15: 133 (164TE Germany)
4562 - 3.31:1 - 175HR15: 121

111-Sweden, 112-Denmark & Finland, 119-Norway, 121-Great Britain, 129-EFTA and non-EEC countries except Great Britain, 131-Overseas & Japan km/h, 132-Overseas mph, 133-EEC assembled in Sweden, 141-USA/Canada & California, 321-South Africa assembled locally, 329-EEC assembled in Belgium, 333-Malaysia assembled locally, 336-Indonesia assembled locally, 340-Australia assembled locally, 341-Canada assembled in Halifax.

Prestanda: Maxfart i km/h / Acc 0-100 km/h i sekunder
B30A/M400: 176 / 12
B30A/BW35: 173 / 13
B30F/M400: 176 / 11
B30F/M410: 176 / 11
B30F/BW35: 173 / 13
B30E/M400: 192 / 10
B30E/M410: 192 / 10
B30E/BW35: 186 / 13

Chassinummer:
102950-132566. (29617 st)


1975 En i Sverige i det närmaste okänd årsmodell. Förbättrad bakaxelupphängning (lika Volvo 264) med handbromsspaken placerad mellan stolarna. Stolar och baksäte av samma utförande som i 264. Elhissar fram och AC är standard. En bit in på året byttes bakljusen ut mot en bredare modell. Emblemen är av samma typ som 200-serien. Svarta vindrutetorkararmar. Motorn kallas B 30F och är försedd med tämligen omfattande avgasreningsutrustning, exempelvis EGR. På vissa marknader även med katalysator. Brytarlöst tändsystem. Fälgarna liknar utseendemässigt de tidigare men har ett betydligt större djup (15 mm mer per fälg). Beställdes bilen med taklucka (ej standard) ingick velourklädsel i paketet. Eftersom samtliga bilar var avsedda för export är de försedda med sidomarkeringsljus och dimljus saknas. Automatlåda var standard och överväxellåda det enda alternativet. De flesta bilarna gick på export till USA men de såldes även på övriga marknader. I Sverige är för närvarande 40 (kända) bilar registrerade.

Färger/Inredning (kända kombinationer);
042/0972 californiavit/beige läder
042/0975 californiavit/blå metallic läder
096/0972 kungsblå/beige läder
096/0975 kungsblå/blå metallic läder
110/0972 cypressgrön/beige läder
110/0974 cypressgrön/brun plysch
111/0975 ljusblå metallic/blå metallic läder
113/0971 orange/svart läder
117/0972 röd/beige läder
118/0972 ljusgrön/beige läder
119/0971 beige metallic/svart läder
119/0974 beige metallic/brun plysch
120/0971 koppar metallic/svart läder
120/0973 koppar metallic/kopparfärgad plysch

Modellkod - Bakaxelutväxling - Däck: Marknadskod
351 3172 - 3.31:1 - 175SR15: 50
353 3371 - 3.31:1 - 175SR15: 30
353 3471 - 3.31:1 - 175SR15: 30
354 3331 - 3.73:1 - 175SR15: 30, 31
354 3431 - 3.73:1 - 175SR15: 30, 31
354 3371 - 3.31:1 - 175SR15: 31
354 3471 - 3.31:1 - 175SR15: 31

30-USA federal, 31-USA california, 50-Japan.

Prestanda: Maxfart i km/h / Acc 0-100 km/h i sekunder
B30F/M410: 165 / ??
B30F/BW35: 160 / ??

Chassinummer:
132567-153179. (20613 st)

De sista 75:orna tillverkades samtidigt med de första 1976 års 240/260. Internt i Volvos datasystem fick alla 164or från 151859 till 153179 årsmodellkoden "E" (dvs 1976), men officiellt så kallades även de sista bilarna för årsmodell 1975 och hade koden "B" i chassinumret!


Total produktion: 153179
Det gjordes också ett antal förserie bilar och prototyper innan den första "riktiga" 164:an gick av bandet. Kanske totalt ytterligare 50-100 bilar.
Dessa är de riktiga siffrorna, Volvo skriver ibland annat..... Vi har försökt att tala om vad som är fel men eftersom den annonsbyrå som gör jobbet åt Volvo har en gammal bok med felaktiga uppgifter hänvisar dom till den och säger att boken måste ha rätt eftersom det står "Volvo" på baksidan.....
Uppenbarligen visste den som skrev den boken inte så mycket!

Detta är inte någon utförlig avhandling utan endast en sammanställning med de huvudsakliga modellnyheterna för varje år.

VOLVO 165?

Diskussionens vågor verkar ibland gå höga huruvida Volvo i Göteborg någonsin tillverkade någon herrgårdsvagnsmodell av 164. Svaret är (tyvärr…) - Nej.
Alla kända herrgårdsvagnar är 164or som är ombyggda i efterhand av karosserifirmor eller privatpersoner.
Några av dom visserligen med helt nya bilar som utgångsobjekt men trots allt ombyggda i efterhand och inte på bandet i Volvofabriken....
Och den 164 herrgårdsvagn av 1973 års modell som ägdes av Polarvagnen och ofta syntes i deras broschyrer i början av 70-talet är en ombyggd 140. Bilder

Volvo i Australien tog våren 1972 fram en prototyp till herrgårdsvagn i 160-serien som fick chassinummer 1651369W00001. Den sattes samman i Nissan fabriken (Clayton, Victoria) där det också gjordes Volvobilar. Enligt uppgifter tog man två byggsatser, en till en 164 och en till en 145 och slog samman delarna till en 164 herrgårdsvagn. B30A med M410 växellåda. Svart läder och orange (Nissan) färg. Utrustad med servostyrning och luftkonditionering. Okänt om det gjordes mer än en, enligt Volvo i Australien kan det ha gjorts en i Sydafrika också.
Eftersom antalet bilar som fick sättas samman i Australien var begränsat av myndigheterna var en av tankarna med projektet att producera en bil för export (främst Amerika) och därigenom få tillstånd att göra fler bilar eftersom de inte skulle stanna inom landet och konkurrera med lokala märken. Projektet avbröts eftersom man inte fick det stöd från myndigheterna som hade behövts. Bilen finns dock fortfarande kvar i privat ägo någonstans i Australien och är under renovering! Själv tycker jag att enda rätta stället för den vore Volvos museum!!!
Bilder

I början av 70-talet byggdes det även om en 164 till ambulansutförande. Den ägdes av bärgnings- och ambulansföretaget Strömstadlarm under åren ca 1970-72. Bilen var en provbil framtagen i ett ex av Volvo och byggd av Heinels i Malmö. Bilens vidare öden är okända efter att den slutligen 1983 skänktes till Etiopien som biståndshjälp.
Bilder

I rättvisans namn bör vi väl samtidigt nämna de Volvo 162 som finns. Alla ombyggda i efterhand, en del till och med till cabrioleter!

Mest känd är nog den bil som Volvo byggde om till första prototypen för 262 Bertone. Var från början en 1970 års modell men senare ombyggd för att likna 1975 års modell. Intressant är att bakljusen inte är de riktiga breda från 264 -75 utan 73-74 bakljus som är påbyggda för att likna de som senare kom i produktion! Skulle innebära att första Bertone prototypen byggdes 1972-73?
Bilder


Mejl och kontaktuppgifter

Tillbaka till vår huvudsida